jueves, 5 de febrero de 2009

Tipus de mercat

Classificació dels tipus de mercat segons les seves característiques:

Grau de concentració: un mercat estarà molt concentrat quan hagi moltes empreses, per què cada empresa podrà accedir a un nombre inferior de clients.
Grau de diferenciació: si hi ha característiques diferencials entre els productes que es venen.
Transperència: quantitat d'informació que tenen el comprador i el venedor, del mercat.
Llibertat d'entrada i sortida: Si hi ha o no barreres d'entrada i sortida, que vol dir si hi ha impediments per entrar o sortir del mercat.

Competència perfecta
Grau de concentració: moltes empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: no hi ha.
Grau de diferenciació: Venda de productes homogenis.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: total.
Llibertat d'entrada i sortida: No hi ha barrerres d'entrada i sortida.

Monopoli
Grau de concentració: una única empresa.
Influència de les empreses sobre el preu: total.
Grau de diferenciació: No és important.
Intensitat de la competència: no hi ha competència.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha fortes barreres d'entrada i de sortida.

Oligopolo
Grau de concentració: Poques empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: molta.
Grau de diferenciació: Venda de productes homogenis.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha fortes barreres d'entrada i de sortida.

Competència monopolística
Grau de concentració: moltes empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: una mica.
Grau de diferenciació: Venda de productes diferenciats.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha llibertat d'entrada i de sortida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario