martes, 24 de febrero de 2009
Tutorial creació blogs
Per si vos voleu submergir al mon dels bloggs vos adjunt un tutorial per que vos sigui més fàcil crear-ho.
jueves, 5 de febrero de 2009
Notícies per comentar
Hola a tots
Tenint en compte els moments que estam vivint, vos propòs que llegigueu una notícia de la crisi.
Podeu contestar a les següents preguntes: Quina és la magnitud que ens indica que l'economia està en recessió? Quines mesures proposa el govern? Comenta la teva opinió.
Per accedir a la notícia pitjau notícia de la crisi.
M'agradaria llegir els vostres comentaris.
Tenint en compte els moments que estam vivint, vos propòs que llegigueu una notícia de la crisi.
Podeu contestar a les següents preguntes: Quina és la magnitud que ens indica que l'economia està en recessió? Quines mesures proposa el govern? Comenta la teva opinió.
Per accedir a la notícia pitjau notícia de la crisi.
M'agradaria llegir els vostres comentaris.
Tipus de mercat
Classificació dels tipus de mercat segons les seves característiques:
Grau de concentració: un mercat estarà molt concentrat quan hagi moltes empreses, per què cada empresa podrà accedir a un nombre inferior de clients.
Grau de diferenciació: si hi ha característiques diferencials entre els productes que es venen.
Transperència: quantitat d'informació que tenen el comprador i el venedor, del mercat.
Llibertat d'entrada i sortida: Si hi ha o no barreres d'entrada i sortida, que vol dir si hi ha impediments per entrar o sortir del mercat.
Competència perfecta
Grau de concentració: moltes empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: no hi ha.
Grau de diferenciació: Venda de productes homogenis.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: total.
Llibertat d'entrada i sortida: No hi ha barrerres d'entrada i sortida.
Monopoli
Grau de concentració: una única empresa.
Influència de les empreses sobre el preu: total.
Grau de diferenciació: No és important.
Intensitat de la competència: no hi ha competència.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha fortes barreres d'entrada i de sortida.
Oligopolo
Grau de concentració: Poques empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: molta.
Grau de diferenciació: Venda de productes homogenis.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha fortes barreres d'entrada i de sortida.
Competència monopolística
Grau de concentració: moltes empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: una mica.
Grau de diferenciació: Venda de productes diferenciats.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha llibertat d'entrada i de sortida.
Grau de concentració: un mercat estarà molt concentrat quan hagi moltes empreses, per què cada empresa podrà accedir a un nombre inferior de clients.
Grau de diferenciació: si hi ha característiques diferencials entre els productes que es venen.
Transperència: quantitat d'informació que tenen el comprador i el venedor, del mercat.
Llibertat d'entrada i sortida: Si hi ha o no barreres d'entrada i sortida, que vol dir si hi ha impediments per entrar o sortir del mercat.
Competència perfecta
Grau de concentració: moltes empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: no hi ha.
Grau de diferenciació: Venda de productes homogenis.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: total.
Llibertat d'entrada i sortida: No hi ha barrerres d'entrada i sortida.
Monopoli
Grau de concentració: una única empresa.
Influència de les empreses sobre el preu: total.
Grau de diferenciació: No és important.
Intensitat de la competència: no hi ha competència.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha fortes barreres d'entrada i de sortida.
Oligopolo
Grau de concentració: Poques empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: molta.
Grau de diferenciació: Venda de productes homogenis.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha fortes barreres d'entrada i de sortida.
Competència monopolística
Grau de concentració: moltes empreses.
Influència de les empreses sobre el preu: una mica.
Grau de diferenciació: Venda de productes diferenciats.
Intensitat de la competència: molt forta.
Transperència: inexistent.
Llibertat d'entrada i sortida: hi ha llibertat d'entrada i de sortida.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)